BRZ / GT86 / Scion FR-S — Тест-драйв от ATDrive.ru
Наш тест-драйв задорной заднеприводной зажигалки Subaru BRZ / Toyota GT86 / Scion FR-S. Из обзора вы узнаете за что BRZ не любят фанаты хотхэтчей, почему задний привод в 100 раз веселей переднего и насколько практичным может быть спортивное купе.
Знаете ли вы что такое страсть… но не любовная, а страсть творца которая впрочем сродни любви? Что значит отдаться всецело идее забыв обо всем на свете и творить… творить… творить...? А можете ли вы себе представить что происходит когда такой творец внезапно находит свою идеальную половинку? Как Инь и Янь?
Нет?
А я Вам скажу, происходит чудо! И именно такое чудо создали одержимые из Субару под чутки покровительством прагматиков из Toyota и имя этому чуду… а вот тут заминка, чудо получилось едино в трех лицах, в нашем случае это Subaru BRZ и Toyota GT86, а что же в них такого чудесного мы в этом обзоре и рассмотрим…
Наш сайт: atdrive.ru, Вконтакте: vk.com/atdrive
www.patreon.com/hayaidemon
It takes much of my free time to create videos, and at the beginning started as a hobby but now, your support keeps me motivated for more. Please, take a time to check our donation site!
I can't thank you enough for supporting me, supporting this Group of car enthousiasts.
The Toyota 86 is a series of 2+2 seater sports cars which was jointly developed by Toyota and Subaru and solely manufactured by Subaru. It features a boxer engine, front engine, rear wheel drive drivetrain, 2+2 seating and a fastback coupé body style.
Subaru retails their version of the car as the Subaru BRZ. As a Toyota it is sold worldwide under different names with the most common being the Toyota 86—as used in Asia, Australia, North America (from August 2016), South Africa, and South America. The name Toyota GT86 is used in Europe; both of the preceding names in New Zealand; and Toyota FT86 in Nicaragua and Jamaica. In the United States and Canada, the coupe previously sold as the Scion FR-S. After the Scion brand was discontinued in August 2016, the FR-S was renamed as the Toyota 86.
The 86's engine, known by the Toyota code 4U-GSE and Subaru code FA20, is a naturally aspirated four-cylinder engine that uses Subaru's horizontally opposed boxer engine design, with the addition of Toyota's D-4S injection system, which uses both direct and port fuel injection. Given its placement, the 86 can be considered having a front engine, rear wheel drive drivetrain layout. The engine runs on 98 RON (premium unleaded) fuel and features a 12.5:1 compression ratio and a bore and stroke of 86 mm (3.4 in) that results in 200 horsepower (149 kW; 203 PS) at 7,000 rpm and 151 lb⋅ft (205 N⋅m) of torque at 6,000 rpm. As part of the 86's low-weight design, the car utilizes an aluminium hood, a solid roof, and a trunk as opposed to a hatchback. The boxer engine sits as far back and as low as possible in the engine bay for a weight distribution of 53% in front and 47% in the rear. The low-sitting engine provides a lower center of gravity, allowing the engine to sit lower than the Nissan GTR and just 0.6 inches higher than the Lexus LFA.
#brz #gt86 #frs
Единственный НАСТОЯЩИЙ автомобиль на рынке? Честный спорткар за миллион — Subaru BRZ
В том что Subaru BRZ это driver's car нет никаких сомнений, но что мешает мне полюбить этот автомобиль? Разбираемся на гоночной трассе ADM Raceway, а защитником BRZ станет Сергей Удотов